منابع فارسی
اردکانی فرد، زهرا و علیرضا حسینی پاکدهی (1400)، «تصویر برند ملی جمهوری اسلامی ایران در شبکههای برونمرزی پرس تی وی و العالم»، پژوهشنامه رسانه بینالملل، سال ششم، شماره دوم، صص 57-88..
استرابهار، ژوزف (1382)، «چه چیزی خبر را میسازد؟ مقایسه اخبار سراسری تلویزیونی در هشت کشور جهان»، ترجمه حسن بشیر، رسانه، شماره 2، سال 14.
افخمی، حسین (1391)، «مقایسه انعکاس خبرهای مربوط به کشورهای اسلامی و جهان در شبکههای تلویزیونی بینالمللی»، علوم اجتماعی، شماره 19، پیاپی 58، صص 148-183.
امیــد، احمــد (1398)، «بازنمایــی تحولات مرتبط با مناســبات ایران و آمریکا در رسانههای بینالمللی انگلیسیزبان؛ تحلیل محتوای ســاختار و نحوة پوشــش مطالب خبری وبسایتهای ســی ان ان، فاکس نیوز، الجزیزه و پرس تی وی در سال 2019»، پایان کارشناسی ارشد عوم ارتباطات. تهران: دانشگاه علامهطباطبایی.
باقری، مصباح الهدی (1389)، «طراحی مدل مؤلفههای مؤثر بر تصویر سازمانی دانشگاه امام صادق (ع)»، اندیشه مدیریت راهبردی، شماره 2، صص 33- 78.
جعفری، امید (1398)، «بررسی ایدئولوژیکی ترجمه شفاهی سخنرانی رئیسجمهوری ایران در سازمان ملل: ترجمه انگلیسی شبکههای پرس تی وی ایران و فرانس 24 فرانسویزبان»، زبانپژوهی، سال یازدهم، شماره 33، صص 7-21.
چندلر، دانیل (1386)، مبانی نشانهشناسی، ترجمه مهدی پارسا، تهران: سوره مهر.
خالدیان، اقبال (1390)، «بازنمایی زندگی طبقه متوسط در سریال مرگ تدریجی یک رؤیا»، پایاننامه کارشناسی ارشد علوم ارتباطات، دانشکده صداوسیما.
روشندلاربطانی، طاهر؛ علی دیواندری و ســارا جانه (1390)، «بررســی اثرات همگرایی بر مدیریت رسانههای خبری چاپی؛ مورد مطالعه روزنامه همشهری»، مدیریت دولتی، دورة سوم. شماره 8 ، صص 5-39.
سرابی، مجید؛ اکبر نصراللهی کاسمانی، نسیم مجیدی قهرودی و پیمان جبلی (1400)، «ارائة الگو برای پوشش خبری در شبکة پرس تی وی»، رسانه، سال سی و سوم، شماره 2، پیاپی 127، صص 51-82.
مهدی زاده، سیدمحمد (1384)، «بازنمایی ایران در مطبوعات غرب»، رساله دکتری علوم ارتباطات، دانشگاه علامه طباطبایی، دانشکده علوم اجتماعی و علوم ارتباطات.
مهدی زاده، سید محمد (1387)، رسانهها و بازنمایی، تهـران: دفتـر مطالعـات و توسـعه رسانهها.
میناوند، محمدقلی و سیمین مشکواتی (1398)، «ارتباطات سیاسی کانترهژمونیک: بازنمایی خود و دیگری در گفتمان شبکه خبری پرس تی وی»، مطالعات رسانههای نوین، دوره 5، شماره 19، صص 227-260.
ناصری طاهری، عباس؛ سیاوش صلواتیان و مرتضی ملک محمدی (1398)، «تصویرپردازی صحیح از اسلام در شبکه پرستیوی متناسب با ویژگیهای مخاطبان جوان اروپا و آمریکای شمالی»، پژوهشهای راهبردی سیاست، دوره 8، شماره 30، پیاپی60، صص 139-171.
نصراللهی کاسمانی، اکبر (1391)، «چگونگی مدیریت بحران به وسیلة رسانه و عوامل مؤثر بر کارکرد آن»، رسانه، دورة بیست و سوم، شماره 1، صص 149-164.
منابع انگلیسی
Ameli, H. & Haji Mohammadi. A (2018), “Analyzing Framing of Iran's Image in Leading Turkish Newspapers”, Sociological review, volume 24, issue 2, PP. 377-405
Bleich, Erik. and van der Veen, Maurits (2018), “Media portrayals of Muslims: a comparative sentiment analysis of American newspapers”, 1996–2015, Politics, Groups, and Identities, USA, Routledge.
Bowen, K (2015), “Representing Persia: A Discourse Analysis of
The American Print Media’s Coverage of Iran”, MSc Dissertation in media and communications, London: School of Economics and Political Science ("LSE"),
Fayyaz, S. & Shirazi, R (2013), “Good Iranian, Bad Iranian: Representations of Iran and Iranians in Time and Newsweek (1998–2009)”,
Iranian Studies, volume 46. Issue 1. PP. 53-72.
Hall, Stuart (2003), “Representation: Cultural Representation & Signifying Practices”, London: sage.
Nathan C. Funk and Abdul Aziz Said (2004), “islam and the west: narratives of conflict and conflict transformation”, International Journal of Peace Studies,Vol, 9, No. 1 (Spring/Summer 2004), pp. 1-28.
Oroujlou. N (2012), “Subliminal ideology in media: representation of Iran's nuclear energy in American networks and newspapers”, Procedia - Social and Behavioral Sciences, volume 51, PP 38 – 42.
Shaheen, Jack (2003),” Reel Bad Arabs: How Hollywood Vilifies a People”, London: sage.
Torfeh. M (2017), “The Role of Iran’s Regional Media in its Soft War Policy”, Report: Aljazeera Center for Studies.