آذر، عادل؛ ذبیحیجامخانه، محسن؛ خاناحمدلو، رضا (1397)، «رتبه بندی و تبیین نقش صنایع ملی از حیث اهمیت در ارتقا برند ملت ایران»، مدیریت برند، دوره 5، شماره 16.
آنهولت، سیمون (1390)، هویت رقابتی: مدیریت نوین برند برای ملتها، شهرها و سرزمینها، ترجمه: ابوالفضل معصومزاده و شهابالدین شمس، تهران: مؤسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی.
اردلان، امین؛ وظیفه دوست، حسین؛ نیکومرام، هاشم (1398)، «برنامه ریزی آینده ایران با برندسازی ملی». فصلنامه آیندهپژوهی مدیریت، سال 30، شماره 116.
بیشمی، بهار؛ خدایاری، بهناز؛ پارسزاده، علی (1395)، «ارائه مدل برندینگ ملی ایران- ادغام مفاهیم برندینگ و تصویر مقصد». برنامهریزی و توسعه گردشگری، سال 5، شماره 18.
خادمزاده، جواد؛ ایزدی، جهانبخش؛ سلطانی، علیرضا (1397)، «جایگاه برند ملی در دیپلماسی عمومی نوین جمهوری اسلامی ایران»، پژوهشهای جغرافیای سیاسی، سال 3، شماره 1،
شاهمحمدی، عبدالرضا و قرائتی، علیرضا (1391)، « تأثیر دیپلماسی رسانهای بر تبادل فرهنگی کشورها»، مطالعات رسانهای، سال 7، شماره 19،
شهبازیمنشادی، مهرداد و سالارزهی، حبیبالله (1395)، «شناسایی و اولویت بندی مؤلفه های استراتژیک تأثیرگذار بر جایگاه برند ملی فرش دستباف ایرانی در بازار جهانی»، دو فصلنامه علمی پژوهشی فرش ایران، شماره 30.
صباغیان، علی (1393)، جامجهانی فوتبال؛ هویت ملی و منزلت بین المللی، تهران: پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات.
فیض، داود؛ میرمحمدی، سیدمحمد؛ ایزدخواه، محمدمهدی (1396)، «هویت برند ملی صادراتی ایران و استراتژی ترفیع آن»، نشریه علمی پژوهشی مدیریت فردا، سال 16.
فیض، داود؛ میرمحمدی، سیدمحمد؛ ایزدخواه، مهدی (1396)، «طراحی و ارائه مدل برندسازی ملی ایران با استفاده از نظریه مبنایی و مدلسازی ساختاری تفسیری (ISM)»، دو فصلنامه علمی پژوهشی دانشگاه شاهد، سال 24، شماره 10.
قوام، عبدالعلی (1384)، «از دیپلماسی مدرن به دیپلماسی رسانهای». پژوهش، حقوق و سیاست، شماره 17.
کوهینصرآبادی، محسن و واحد، نسترن (1399)، «دیپلماسی رسانهای و نقش شبکه های اجتماعی مجازی»، دانش تفسیر سیاسی، سال دوم، شماره 6، صص 28-1.
گیلبوآ، ایتان (1388)، ارتباطات جهانی و سیاست خارجی، ترجمه حسامالدین آشنا و محمدصادق اسماعیلی، تهران: انتشارات دانشگاه امام صادق (ع).
محرمزاده، مهرداد و اکبری، روناک (1392)، «ارتباط بین وفاداری مشتریان و تقویت برند ملی در لیگ های حرفه ای فوتبال و والیبال ایران»، پژوهش های کاربردی در مدیریت ورزشی، شماره 4.
محسنیانراد، مهدی و عابدی، حمید (1399)، «بازنمایی برند ملی ایران در عکسهای خبرگزاری آسوشیتدپرس»، مطالعات فرهنگی و ارتباطات، سال شانزدهم، شماره 59، صص 351- 351.
محمدپور، احمد (1390)، روش تحقیق کیفی ضدروش2، تهران: جامعهشناسان.
محمدیفر، یوسف؛ احمدیان، قدرت؛ حشتمی، افشین (1398)، «پیامدهای برندیابی ملی برای جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر ابعاد سیاسی و اقتصادی». دو فصلنامه مطالعات اقتصاد سیاسی بینالملل، دوره 2، شماره 2.
مدنی، امیرمحسن و باقرینظامآباد، لیلا (1393)، «نقش استانداردسازی خدمات صنعت هتلداری ایران در تولید برند ملی»، مدیریت فرهنگی، سال 8، شماره 24.
معصومزادهزواره، ابوالفضل؛ شمسی، جعفر؛ ابراهیمی، ابوالقاسم (1392)، «تدوین راهبردهای برندسازی ملی در ایران»، چشمانداز مدیریت بازرگانی، شماره 16.
منصوری، عزیز (1390)، «تأثیر تحول فناوری اطلاعات در عملکرد دستگاه دیپلماسی»، فصلنامه سیاست خارجی، سال 25، شماره 3، صص 674- 657.
مهدیزاده، سیدمحمد (1391)، نظریههای رسانه: اندیشه های رایج و دیدگاه های انتقادی، تهران: نشر همشهری.
مهدیزاده، سیدمحمد (1387)، رسانهها و بازنمایی، تهران، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت مطبوعاتی و اطلاعرسانی، دفتر مطالعات و توسعه رسانهها.
وحیدی، موسیالرضا (1386)، «تغییر عرصه سیاست بینالملل و دگرگونی ماهیت دیپلماسی»، فصلنامه سیاست خارجی، سال 21، شماره 2، صص 382- 357.
Allagui, Ilhem & Al-Najjar, Abeer (2018), "From Women Empowerment to Nation Branding: A Case Study From the United Arab Emirates", International Journal of Communication, vol (12).
Anholt, S. (2003), Brand new justice: The upside of global branding. Oxford: Butterworth.
Anholt, S. (2005), Brand New Justice: How branding places and products can help the developing world. 2nd edElsevier Butterworth- Heinemann.
Ammon, R. (2001), Global Television and the Shaping of World Politics: CNN, Tele diplomacy, and Foreign Policy. Jefferson, NC, McFarland.
Aronczyk, M.)2013(, Branding the nation. Oxford: Oxford University Press.
Bolin, Göran & Ståhlberg,Per (2015), Mediating the Nation-State: Agency and The Media in Nation-Branding Campaigns. International Journal of Communication. Vol 9.
Christensen, Christian. (2013), @Sweden: Curating a Nation on Twitter. Popular Communication. 11:1: 30-46.
Cohen, Y. (1986), Media Diplomacy. London: Cass.
Dinnie, K. (2008). Nation branding, Concepts, issues, practice. London, New York: Rutledge.
Harris, Britney (2013), "Diplomacy 2.0: The future of social media in nation branding", The Journal of Public Diplomacy, Vol. 4.
Hsieh Hsiu- Fang, Shanon Sara E (2005). Three Approaches to Content Analysis. Qualitativr Health Research, vol. 15, No.9.
Jansen, Sue Curry (2008), Designer nations: Neo-liberal nation branding – Brand Estonia, Social Identities. 14:1: 121-142.
Jezierska, K., Towns, A. (2018), Taming feminism? The place of gender equality in the ‘Progressive Sweden’ brand. Place Brand Public Dipl 14: 55–63.
Kaneva N, Popescu D. (2011). National identity lite: Nation branding in post-Communist Romania and Bulgaria. International Journal of Cultural Studies. 14(2):191-207.
Kaneva, Nadia. (2011). Nation Branding: Toward an Agenda for Critical Research. International Journal of Communication. Vol 5.
Karl, P. (1982), Media Diplomacy in G Benjamin, the Communications Revolution in Politics, New York: Academy of Political Science.
Kerrigan F, Shivanandan J, Hede A-M (2012), "Nation Branding: A Critical Appraisal of Incredible India", Journal of Macromarketing, VOL 32, NO 3, PP: 319-327.
Nuttavuthisit, K. (2007). Branding Thailand: Correcting the negative image of sex tourism. Place Brand Public Dipl 3: 21–30.
Rankin, L (2012), Gender and nation branding in ‘The True North Strong and Free, Place Brand Public Dipl 8: 257–267 .
Ramaprasad, J. (1983), Media Diplomacy In Search of a Defiition, Gazette, Vol. 31.
Van Dinh, T (1987), Communication and Diplomacy in a Changing World, Norwood,NJ, Ablex.
Smith, Ieshia (2014), The Plastic Face: Nation-Branding and Personal Branding in 21st Century South Korea
Valaskivi, K. (2016). Circulating a fashion: Performance of nation branding in Finland and Sweden. Place Brand Public Dipl 12: 139–151.
Valizadeh, A. (2017). Nation branding project and image building of Russia: Approaches and achievements. Central Eurasia Studies, 10(1), 221-237.