العربیه (2009)، «درباره کانال خبری العربیه»، قابل دسترسی در:
https://web.archive.org/web/20100210085600/http://www.alarabiya.net/en/about_aa_tv.html
بهجتیفرد، هادی و سرابی، سعید (1395)، «مقایسه گفتمان خبری سایتهای فارسیزبان شبکههای العربیه و بیبیسی؛ مطالعه موردی اعتراضات عمومی در بحرین»، فصلنامه پژوهشهای ارتباطی، دوره 23، شماره 85، بهار، صص 150- 133.
بشیر، حسن (1391)، خبر، تهران: انتشارات دانشگاه امام صادق (ع).
بیبیسی فارسی (2012)، «62 سال بی بی سی فارسی: از این جا لندن است؛ تا سایت اینترنتی»، قابل دسترسی در:
https://web.archive.org/web/20120107035012/http://www.bbc.co.uk/persian/iran/021224_a-mb-bbc.shtml
بیبیسی فارسی (2016)، «درباره مرکز رسانهای بیبیسی»، قابل دسترسی در:
https://www.bbc.co.uk/mediacentre/latestnews/2016/new-head-of-persian
خلیلی، عابد (1392)، «مقایسه گفتمان پایگاههای الجزیره انگلیسی و پرستیوی در مورد پوشش خبری درگیری های سوریه»، پایاننامه برای اخذ درجه کارشناسی ارشد، تهران: دانشگاه صداوسیما.
رسولی، محمدرضا، پویا نعمتاللهی و سیدمحمود نجاتی حسینی (1399)، «همگرایی و واگرایی گفتمان رسانهای برجام»، فصلنامه مطالعات فرهنگی و ارتباطات، تابستان، صص 29 -1.
سلطانیفر، محمد و هاشمی، شهناز (1382)، پوشش خبری، تهران: انتشارات سیمای شرق.
سورین، ورنر جی و دبلیو تانکارد، جیمز (1381)، نظریههای ارتباطات، ترجمه علیرضـا دهقـان، تهران: دانشگاه تهران.
شکرخواه یونس (1374). خبر، تهران: مرکز گسترش آموزش رسانهها.
فرقانی، محمدمهدی (1382)، راه دراز گذار (بررسی تحول گفتمان توسعه سیاسی در ایران)، تهران: فرهنگ و اندیشه.
فرانکفورت، چاوا؛ نچمیاس، دیوید (1381). روشهای پژوهش در علوم اجتماعی، (ترجمه: فاضل لاریجانی و رضا فاضل)، تهران: سروش.
قاسمینسب، رضاعلی و علی ضیغمی و سیدرضا امیر احمدی (1398)، تحلیل زبانشناسی خروج آمریکا از برجام در گفتمان دوشبکه العربیه و المنار، دوماهنامه جستارهای زبانی، دوره: 10، شماره: 3
گودرزی، حسن (1389)، «مقایسه گفتمان خبری خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) و سایت بیبیسی فارسی در مورد اخبار هستهای (با تأکید بر مسئله ساخت تأسیسات هستهای قم «فردو»)» پایاننامه برای اخذ کارشناسی ارشد، تهران: دانشگاه صداوسیما.
مهدی زاده، سیدمحمد (1389). نظریههای رسانه: اندیشه های رایج و دیدگاه های انتقادی، تهران: نشر همشهری.
مهدیزاده، سیدمحمد (1380)، «تصویرسازی منفی رسانههای غرب از جهان اسلام و ملل شرق» فصلنامه رسانه، سال دوازدهم، شماره 47. صص 10- 21
نیکملکی، محمد (1384)، «تحلیل گفتمان اخبار شبکههای العالم و الجزیره با تأکید بر رویدادهای عراق»، پایاننامه برای اخذ درجه کارشناسی ارشد، تهران: دانشگاه صداوسیما.
ویندال، سون،
بنو سیگنایزر و
جین اولسون (1387)،
کاربرد نظریههای ارتباطات، (ترجمه علیرضا دهقان)، تهران، نشر جامعه شناسان.
ورنر، سورین، تانکارد، جیمز (1383)، نظریههای ارتباطات، (ترجمه: علیرضا دهقان)، تهران: دانشگاه تهران.
دهقان، علیرضا (1378)، بررسی رابطه میان افکار عمومی و رسانه، تهران، مرکز مطالعات و تحقیقات رسانهها.
وندایک، تئون ای (1382)، مطالعاتی در تحلیل گفتمان، تهران، دفتر مطالعات و توسعه رسانهها.
وندایک، تئون ای (1378)، «تحلیل گفتمان خبر»، (ترجمه حسن نورائی بیدخت). فصلنامه رسانه،6 (3)، 33-27
هوارث، دیوید (1377)، «نظریه گفتمان»، فصلنامه علوم سیاسی، شماره 2
هوشیار، مهدی و محمدمهدی زاده (1399)، «چهارچوبسازی و گفتمانسازی رسانهها در پوشش اخبار»، فصلنامه ارتباطات و رسانه، دوره 3، شماره 7، خرداد، صص 163- 125.
Carolina Carazo-Barrantes (2020), “Agenda-setting in a social media age Exploring new methodological approaches”, The Agenda Setting Journal, Volume 5, Issue 1, March 2021, pp. 31 – 55.
Entman RM. (1993), Framing: toward clarificationof a fractured paradigm. J. Commun.
Feezell, J. T (2018), Agenda Setting through Social Media: The Importance of Incidental News Exposure and Social Filtering in the Digital Era. Political Research Quarterly, 71(2), pp. 482–494.
Harcup and Deirdre O’Neill (2010), What is news? journalism studies, Vol 2, Issue 1
Mc adam. d (1996), The framing functions of movement tactics, New York: Cambridge university press.
Michael McCarthy (2019), An Introduction to Applied Linguistics (3rd ed.). Routledge. https://doi.org/10.4324/9780429424465
Philemon Bantimaroudis and Eleni Kampanellou (2007), "The Cultural Framing Hypothesis: Attributes of Cultural Alliances and Conflicts", Press/Politics, Vol. 12, No. 2, p. 82.
Scheufele, D.A. & Tewksbury, D. (2007), Framing, Agenda Setting, and Priming: The Evolution of Three Media Effects Models. In Journal of Communication, Vol. 57, No.1, pp. 9-20.