آقازاده، غلامرضا (1369)، نفت و خلیج فارس، مجموعه مقالات سمینار بررسی مسائل خلیج فارس، تهران: مرکز مطالعات خلیج فارس، دفتر مطالعات سیاسی و بینالملل.
افضلی، رسول، احمدی، سیدعباس، واثق، محمود و جهانیان، منوچهر (1393)، «دیپلماسی گردشگری و تأثیر آن بر همکاری و همگرایی میان کشورهای منطقه خلیج فارس»، فصلنامه بینالمللی انجمن جغرافیای ایران، سال دوازدهم، شماره 43.
بزرگمهری، مجید و نعمتی، فاطمه (1390)، «تأثیر دیپلماسی رسانهای بر سیاست خارجی؛ تبیین راهکارها»، نشریه علوم سیاسی، دوره 7، شماره 17، ص 158-139.
بلیس، جان و اسمیت، استیو (1383)، جهانی شدن سیاست؛ روابط بینالملل در عصر نوین؛ موضوعات بینالمللی جهانی شدن در آینده (جلد دوم)، ترجمه ابالقاسم راهچمنی، تهران: انتشارات موسسه فرهنگی مطالعات و تحقیقات بینالمللی ابرار معاصر.
پورحسن، ناصر (1379)، «فنآوری ارتباطی؛ حاکمیت دولتها و تبادل فرهنگها»، فصلنامه مطالعات ملی، سال دوم، شماره 6.
حمیدینیا، حسین (1381)، ایالات متحده آمریکا، تهران: مرکز چاپ و انتشارات وزارت امور خارجه.
خرازیآذر، زهرا (1394)، «درک مفهوم دیپلماسی رسانهای؛ رسانهها به مثابه بازیگران نوین دیپلماتیک»، فصلنامه تخصصی علوم سیاسی، دوره 11، شماره 32، ص 117-135.
خسروی، افسانه و رزمجو، علیاکبر و شبکلائیعنایتی، علی (1394)، «دیپلماسی عمومی جدید؛ بسترساز قدرت دیپلماسی رسانهای»، فصلنامه تحقیقات سیاسی بینالمللی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرضا، شماره 22، ص 148-125.
داناییفرد، حسن و امامی، سیدمجتبی (1386)، «استراتژیهای پژوهش کیفی؛ تأملی بر نظریهپردازی دادهبنیاد»، مجله اندیشه مدیریت، سال اول، شماره دوم، صص 97-69.
دهقانیفیروزآبادی، سیدجلال (1389)، سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، تهران: انتشارات سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها (سمت).
رفیع پور، فرامرز (1380)، کندوکاوها و پنداشتهها؛ مقدمه ای بر روشهای شناخت جامعه و تحقیقات اجتماعی، چاپ چهارم، تهران: شرکت سهامی انتشار.
ساداتی، سیدنصرالله (1393)، «نقش شبکههای برونمرزی رسانه ملی در دیپلماسی رسانهای با تأکید بر شبکههای العالم و پرستیوی»، مجله پژوهشهای ارتباطی. سال 21، شماره 3، ص 120-99.
شیخالاسلامی، محمدحسن و نوری، حامد (1396)، دیپلماسی عمومی (جلد اول)، تهران: مرکز چاپ و انتشارات وزارت امور خارجه.
عاملی، سیدحامد و خرازیآذر، رها و مظفری، افسانه (1396)، «نقش تکنولوژیهای نوین رسانهای در دیپلماسی رسانهای جمهوری اسلامی ایران»، مجله راهبرد اجتماعی فرهنگی، سال ششم، شماره 22، ص 176-153.
عزتی، عزتالله (1394)، جغرافیای سیاسی جهان اسلام، تهران: انتشارات مرکز بینالمللی ترجمه و نشر المصطفی (ص). فتوحی، صمد (1389)، جهانی شدن و همگرایی منطقهای کشورهای حوزه خلیج فارس، مجموعه مقالات چهارمین کنگره بینالمللی جغرافیدانان جهان اسلام، زاهدان.
محمدی، منوچهر (1384). سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران؛ اصول و مسایل. تهران: انتشارات دادگستر.
منصوریان، یزدان (1386)، گراندد تئوری چیست و چه کاربردی دارد، ویژهنامه همایش علم اطلاعات و جامعه اطلاعاتی. اصفهان: دانشگاه اصفهان.
میرحسینی، عبدالحمید و محمدیدوستدار، حسین (1393)، «دیپلماسی عمومی به مثابه قدرت نرم»، مطالعات قدرت نرم، سال چهارم، شماره 11، صص 147- 127.
میررضوی، فیروزه و احمدیلفورکی، بهزاد (1383)، راهنمای منطقه و کشورهای حوزه خلیج فارس، تهران: انتشارات مؤسسه فرهنگی مطالعات و تحقیقات بینالمللی ابرار معاصر.
وحیدی، موسیالرضا (1389)، دیپلماسی در جهان در حال تحول؛ سازوکار و کارکردهای نوین، تهران: مرکز چاپ و انتشارات وزارت امور خارجه.
هالستی، کالوی یاکو (1383)، مبانی تحلیل سیاست بینالملل، ترجمه بهرام مستقیمی و مسعود طارمسری، تهران: مرکز چاپ و انتشارات وزارت امور خارجه.
هوشیسادات، محمد (1396)، تاریخ سیاسی- اجتماعی خاورمیانه از عصر قدیم تا پسا عصر جدید، تهران: انتشارات دانشگاه تهران.
Barston, R,P (2006), Modern Diplomacy and International Relations, London: Pearson Education LKO.
Ebo, E (1996), Media Diplomacy and Foreign Policy: Toward a Theoretical Frameworks, In: A. Malek (ed), News Media And Foreign Relations, New York: Routledge.
Fisher, Ali (2009), Four Seasons in One Day. In: Routledge Handbook of Public Diplomacy, Ed. N. Snow and Ph. M. Taylor. New York: Routledge. 251-261.
Melissen, Jan (2005), the New Public Diplomacy: Soft Power in International Relation, New York Palgrave Mac Millan.
Neuman, Lawrence (1977), social research methods: qualitative and quantitative Approaches, 3d. ed. Boston,Allyn and Bacon.
Powell, Ronald (1999), recent trends in research: a methodological essay, Library and Information Science Research.
Taylor, P.M (1997), Global Communication. International Affairs and the Media since 1945, New York: Routledge.