اسماعیلپور، حسن و شهرزاد کاشانیتبار (1390)، «بررسی عوامل توسعه نیافتگی صنعت توریسم»، فصلنامه مطالعات رسانهای، سال ششم، شماره 15، زمستان، صص 190- 177.
امامزادهفر، پرویز (1389)، «بررسی جایگاه قدرت نرم در سیاست: از دوران باستان تا زمان معاصر» تهران. مجله مطالعات سیاسی، سال دوم، شماره 7، بهار، صص 160- 143.
امیرانتخابی، شهرود (1394)، «جایگاه دیپلماسی گردشگری کجاست؟»، روزنامه ایران، شنبه، چهاردهم آذر.
حقیقی، رضا (1386)، فرهنگ و دیپلماسی (در آیینه دیپلماسی فرهنگی اتحادیه اروپا در قبال ج.ا.ایران)، تهران: انتشارات بینالمللی الهدی.
خانی، محمدحسن (1384)، «دیپلماسی فرهنگی و جایگاه آن در سیاست خارجی کشورها»، فصلنامه دانش سیاسی، دوره 1، شماره 2، زمستان، صص 148-135.
حسینی، فاطمه (3/7/1395)، «بررسی ظرفیتها و فرصتهای صنعت گردشگری در رشد اقتصادی»، خبرگزاری صداوسیما. قابل دسترسی در:
متن قانون برنامه ششم توسعه (1396)، روزنامه رسمی کشور، قابل دسترسی در:
دهقانی فیروزابادی، سیدجلال و مهدی ذوالفقاری (1393)، «تحلیل قدرت نرم بریتانیا»، دوفصلنامه مطالعات قدرت نرم، سال چهارم، شماره یازدهم، پاییز و زمستان، صص 106-79.
دیفلور، ملوین و اورت ای دنیس (1386)، شناخت ارتباطات جمعی (مبانی، تاریخچه، نظریه ها)، (ترجمه سیروس مرادی)، تهران: انتشارات دانشکده صداوسیما
ذکی، یاشار و محمدرضا احتشامی (1394)، «دیپلماسی گردشگری و نقش آن در توسعۀ گردشگری ایران»، اولین همایش بینالمللی توسعه گردشگری جمهوری اسلامی ایران: چالشها و چشم اندازها.
دهشیری، محمدرضا (1393)، دیپلماسی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، تهران: انتشارات علمی و فرهنگی.
رحیمپور، علی (1392)، «تحلیل آماری صنعت گردشگری جهان، بازارهای آینده و جایگاه ایران»، فصلنامه گردشگری دانشگاه علم و فرهنگ، دوره 1، شماره 1.
رضایی، ناصر (1393)، «روشهای مؤثّر گردآوری آمارهای گردشگری»، فصلنامه گردشگری و توسعه، دوره 1، شماره 1، زمستان، صص 195-174.
رنجبریان، بهرام (1385)، «وجهۀ استنباط شده از ایران بهعنوان یک مقصد گردشگری»، مجلّۀ پژوهشی علوم انسانی دانشگاه اصفهان، دوره 21، شماره 2، صص 80- 69.
طاهریان، مریم (1388)، «نقش رسانههای مختلف در انتخابات»، مجموعه مقالات رسانه و مشارکت سیاسی، تهران، پژوهشکده تحقیقات استراتژیک مرکز تشخیص مصلحت نظام.
فرجیراد، عبدالرضا (1383)، «توسعۀ کشور نیازمند دیپلماسی اقتصادی است»، مجلّۀ روند اقتصادی، شماره 6، بهار، صص 30-28.
مشکینی، ابوالفضل و همکاران (1397)، «ارزیابی تأثیر رسانههای مجازی در توسعه صنعت گردشگری از دیدگاه کاربران شبکههای مجازی»، نشریه گردشگری شهری، دورة 5، شمارة 2، تابستان، صص 69-53.
مجموعه مقالات سمینار رسانهای ایران و آلمان (1380)، تهران: انتشارات وزارت امور خارجه.
مروّج خراسانی، مرضیه (30/5/1386)، «نقش صنعت گردشگری بر متغیّرهای اقتصاد». روزنامه دنیای اقتصاد، شماره 1317.
مظاهری، محمدمهدی (1397) سازمان اکو و امنیت فرهنگی کشورهای عضو. انتشارات مؤسسۀ فرهنگی اکو.
ناى، جوزف (1382)، کاربرد قدرت نرم، (ترجمه: سیدرضا میرطاهر)، تهران: نشر قومس.
نباتیان، محمداسماعیل و حسین رضاپور (1393)، «نقش قدرت نرمِ آموزش عالی در تحقق اهداف انقلاب اسلامی»، فصلنامه سیاست متعالیه، دوره 2، شماره 7، زمستان، صص 58-39.
ویسی، هادی (1394)، «بررسی تأثیر ایدئولوژی سیاسی بر صنعت گردشگری، مطالعۀ موردی: ایران»، مجله برنامه ریزی و توسعه گردشگری، سال چهارم، شماره چهاردهم، پاییز
همایون، محمدهادی (1393)، «الگوی اسلامی گردشگری بهعنوان یک ارتباط میان فرهنگی»، اولین همایش بینالمللی علمی راهبردی توسعه گردشگری جمهوری اسلامی ایران، چالشها و چشم اندازها، مشهد، پژوهشگاه گردشگری جهاد دانشگاهی، قابل دسترسی در:
یاساشوسی واتانامه و دیوید ال. مک کانل (1389)، آموزش عالی، فرهنگ عامه و قدرت نرم: مطالعه موردی ژاپن و ایالات متحده امریکا، (ترجمه: محسن روحانی)، تهران: انتشارات دانشگاه امام صادق (ع).
Kuper, Adam and Kuper Jessica (2009), The Social Science Encyclopedia.
RezaGholizadeh B.(2009), "Reviewing the Impact of Media on Tourism", Communicative Research Quarterly; 4 (3) :159-185.
World Tourism Organization (2019), "global and regional tourism performance", Available at: https://www.unwto.org/global-and-regional-tourism-performance
Nye, Joseph (2004), Soft Power: The Means to Success in World Politics, Public Affairs.
Henleypassportindex (2019), The Henley Passport Index, Available at: https://www.henleypassportindex.com/assets/2019/Q3/HPI%20Report%20190701.pdf