احمدیپور، زهرا؛ طهمورث حیدریموصول و احسان لشگری (1389)، «جهانی شدن و هویت ایران»، نشریه تحقیقات کاربردی علوم جغرافیایی، دوره 15، شماره 18، صص 40-25.
ارگانی، مهدی (28/2/1398)، راهبردها و راهکارهای تولیدات نمایشی برای شبکههای برونمرزی صداوسیما، (مصاحبه با عضو باسابقه شورای طرح و برنامه معاونت سیما)، تهران: سازمان صداوسیما.
الیاسی، محمدحسین؛ منیژه پورنوروز و غلامرضا محمدیمهر (1386)، «بررسی نمایش خانواده در سریالهای ایرانی»، مجله پژوهش و سنجش (14)، صص 156-136.
بوالی، امیر (25/02/1398)، راهبردها و راهکارهای تولیدات نمایشی برای شبکههای برونمرزی صداوسیما، (مصاحبه با مدیر واحد نمایش مرکز سیما فیلم)، تهران: سازمان صداوسیما.
بهمنی، مهرزاد و علیرضا خوشگویانفرد (1394)، «تحلیل روایت در فیلمهای داستانی براساس رویکرد ساختارگرایی و پساساختارگرایی (نمونه موردی: فیلم داستانی نقطه کور)»، فصلنامه پژوهشهای ارتباطی، سال بیست و دوم، شماره 2، صص 26-9.
بی. گادیکانست، ویلیام؛ کارمن ام لیک؛ تسوکاسا نیشیدا و نائوتو اوگاوا (1385)، «نظریه پردازی درباره ارتباطات میان فرهنگی» (ترجمه پیروز ایزدی)، فصلنامه رسانه، شماره 67، صص 98-49.
بیچرانلو، عبدالله (1395)، «عوامل مؤثر به جذب مخاطبان به سریالهای تلویزیونی ماهواره ای؛ مطالعه موردی سه سریال تلویزیونی»، فصلنامه رسانه، سال بیست و هفتم، شماره 2، صص 70-51.
تقویپور، محمدرضا؛ محسن اسماعیلی و سیاوش صلواتیان (1396)، «سیاستگذاری تولید محصولات نمایشی در تلویزیون ایران با محوریت خانوادة اسلامی»، نشریه زن در فرهنگ و هنر، دوره 9، شماره 1، صص 1-25.
حسنبیگی، ابراهیم (1390)، مدیریت راهبردی، تهران: سمت.
حسینیانجدانی، مریم و علیرضا خوشگویانفرد (1394)، «بررسی خوانش زنان تهرانی از سریال کلاه پهلوی»، فصلنامه پژوهشهای ارتباطی، سال بیست و دوم، شماره 4، صص 76-55.
دادگران، سیدمحمد؛ محمد سلطانیفر و زهرا اسحقپور (1397)، بازنمایی شادکامی در سریالهای خانوادگی با توجه به الگوی اسلامی، (مطالعه موردی: سریالهای خانه سبز، پدرسالار، زیر تیغ، متهم گریخت، میوه ممنوعه، پایتخت و پردهنشین)، فصلنامه پژوهشهای ارتباطی، سال بیست و پنجم، شماره 3 (پیاپی 95)، پاییز 1397، صص 103-130.
دهشیار، حسین (1388)، «لیبرالیسم؛ جوهره جهانی شدن»، اطلاعات سیاسی- اقتصادی، شماره 267 و 268، صص 55-48.
دیوید، فردآر (1385)، مدیریت استراتژیک (ترجمه علی پارسائیان و محمد اعرابی)، تهران: دفتر پژوهشهای فرهنگی.
ذکایی، محمدسعید و محمد فتحینیا (1393)، «فرهنگ تلویزیونی؛ بازنمایی روابط دختران و پسران جوان در سریالهای ایرانی پربیننده»، فصلنامه پژوهشهای ارتباطی، سال بیست و یکم، شماره 2، صص 183-159.
راودراد، اعظم؛ سیدعلیاصغر سلطانی و مرجانه سوزنکار (1393)، «بازنمایی چالش سنت و مدرنیته در فیلم به همین سادگی»، جامعهشناسی هنر و ادبیات، دورۀ 6، شمارۀ 2، صص 238-213.
ربیعی، علی و هاجر پاککردکندی (1393)، «احساس همجواری با سریالهای عامه ماهوارهای»، فصلنامه پژوهشهای ارتباطی، سال بیست و یکم، شماره 1 (پیاپی 77)، بهار، صص 165-143.
رفیعی، حسن (1387)، روشهای تحقیق بین رشتهای در اعتیاد و سایر مشکلات و انحرافات (آسیبهای) اجتماعی (کیفی و کمی)، تهران: دانژه.
سپاسگرشهری، ملیحه و مریم منوچهری (1393)، شناسایی ذهنیت بینندگان سریال «کلاه پهلوی» با «روش کیو»، فصلنامه پژوهشهای ارتباطی، سال بیست و یکم، شماره 2، صص 134-113.
سلطانی، سیدعلیاصغر (1393)، «نشانهشناسی گفتمانی یک جدایی»، نشریه مطالعات جامعهشناختی، دروه 21، شماره 2، صص 72-43.
سیدی، سیدمحمدرضا و سیاوش صلواتیان (1394)، «تدوین راهبردهای سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران در جنگ نرم: مطالعه موردی حوزه محصولات نمایشی خارجی»، فصلنامه علمی تخصصی رادیو تلویزیون، دوره ۱۱، شماره ۲۷، صص 148-115.
طالبی، سارا (1389)، «بررسی تطابق برنامههای نمایشی سیمای جمهوری اسلامی ایران با سیاستهای رسمی سازمان، در امور خانواده از دیدگاه خبرگان و کارشناسان دینی»، پایاننامة کارشناسی ارشد مدیریت رسانه، تهران: دانشکدة صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران.
عزیزی، حمید و سیدمحمد مهدیزاده (1395)، «عوامل مؤثر بر انگیزههای زنان از تماشای سریالهای شبکه ماهوارهای جم (GEM TV) (مطالعه موردی: زنان شهر کامیاران)»، مطالعات اجتماعی روانشناختی زنان (مطالعات زنان سابق)، دوره چهاردهم پاییز 1395 شماره 3 (پیاپی 48)، صص 170- 137.
علیعسکری، عبدالعلی (1394)، مدیریت رسانه؛ نگاهی نو، تهران: دانشگاه صداوسیما.
علیاصغر، فاطمه (1390)، «تحلیل دریافت زنان تهرانی از سریالهای فارسی وان»، پایاننامه کارشناسی ارشد، تهران: دانشگاه تهران، دانشکده علوم اجتماعی.
گلمحمدی، احمد (1381)، جهانی شدن، فرهنگ و هویت، تهران: نشر نی.
گیدنز، آنتونی (1378)، پیامدهای مدرنیته (ترجمه محسن ثلاثی)، تهران: نشر مرکز.
مجیدی، نسیم و زهره هوشمند (1389)، «بررسی دلایل پرمخاطب بودن سریالهای کرهای در بین جوانان»، مطالعات فرهنگ- ارتباطات، سال یازدهم، شماره 11، صص 195-167.
محمدی، جمال و مریم کریمی (1390)، تحلیل قرائتهای زنان از مجموعههای تلویزیونی (مطالعة موردی: قرائتهای زنان شهر ایلام از سریال فاصلهها). فصلنامة تحقیقات فرهنگی ایران، 4 (1)، صص 77 -49.
مولانا، حمید (1384)، اطلاعات جهانی و جهان ارتباطات: مرزهای نو در روابط بینالملل (ترجمه مریم اخوتی، محمد حسنزاده و اسدالله آزاد)، تهران: انتشارات کتابدار.
یاوری، بهنام و سیاوش صلواتیان (1396)، «شناسایی و طبقهبندی آسیبهای فرهنگی و اجتماعی ناشی از مصرف سریالهای ماهوارهای با استفاده از روش فراترکیب»، فصلنامه راهبرد فرهنگ، دوره ۱۰، شماره ۳۹، صص 182-157.
یوسفی، علی و سمیه ورشویی (1389)، «سفر زائرین خارجی به مشهد و تأثیر آن بر ارتباطات میان فرهنگی اجتماعات شیعی»، مطالعات فرهنگی و ارتباطات، سال 6، شماره 18، صص 138-117.
هرمزیزاده، محمدعلی؛ سیاوش صلواتیان و سیدهادی قاسمیتبار (1397)، «بازنمایی روابط خانوادگی در فصلهای چهارگانه مجموعه تلویزیونی «پایتخت»»، فصلنامه خانوادهپژوهی، دوره ۱۴، شماره ۱، صص 22-7.
Groff, L (2002), Interreligious dialogue, and peace, Futures, 34 :8, 701-716
Kellner, D. (2002), Media Culture, London & New York: Routledge.
lee, J. & Chiou, J. (2008), What Do They Say About Friends? A Cross- Cultural Study on Internet Discussion forum, Computers in Human Behavior, Vol. 24, pp. 1179-1195.
Lustig, M. W. and J. Koester. (1999), Intercultural competence, New York: Addison-Wesley Longman
Mintzberg, H. Quinn, J.B. & Ghoshal, S. (1998), The Strategy Proces, New Jersey: Frentice Hall
Sawyer, R. (2011), The Impact of New Social Media on Intercultural Adaptation, Senior Honors Projects
Slater, m., & Rouner, d. (2002), “Entertainment-education and elaboration likelihood”, commiuniacation theory, 12 (2), PP 173-191.
Stevenson, N. (1995), Understanding Media Cultures, London, Sage.